duurzaamsucces

Wat maakt organisaties duurzaam succesvol?

2013: andersdenkunde

JorisLuyendijkGisteren de prachtige uitzending van Tegenlicht gezien met Joris Luyendijk op zoek in de Londense City naar ‘Het brein van de bankier‘? Als je net als ik gefascineerd bent door wat systemen met mensen doen: kijken! Ik wil slechts één quote van Luyendijk opnemen: “Als ik één ding heb geleerd het afgelopen jaar: dit systeem heeft alleen maar verliezers. En zolang we de bankiers niet ook zien als verliezers, gewoon de best betaalde verliezers, die in ruil voor al dat geld een verschrikkelijk leven hebben, in een omgeving die verschrikkelijk is, […] dan heb je het echt niet begrepen. Dus ik denk: we moeten ze gaan knuffelen. Zo lang we boos zijn, bevestigen we het idee dat zij iets hebben dat wij willen hebben. En die vermeende jaloezie, die hebben ze nodig bij hun zelfbeeld.

Dat is nog eens anders denken!

Ik wens iedereen een inspirerend 2013 vol prachtige verrassingen!

Enkel berichtnavigatie

Geef een reactie

